Prawidłowa optymalizacja strony internetowej i dostosowanie jej do wymogów wyszukiwarek internetowych, to warunek konieczny do osiągnięcia wysokiej widoczności. Wiele stron posiada szereg błędów technicznych i optymalizacyjnych, które ograniczają jej potencjał w wyszukiwarkach. Audyt SEO zakłada analizę elementów w obrębie oraz poza stroną, opis problemu i wskazanie na konkretne rozwiązania. Prowadzisz sklep, posiadasz duży serwis, bloga lub stronę firmową? Napisz do mnie, opisz problem, a ja zaproponuje najlepsze rozwiązania.
Co to jest audyt SEO?
Audyt SEO to usługa, której celem jest ocena strony internetowej pod kątem aktualnych wytycznych wyszukiwarek oraz wskazanie, które elementy wpływają negatywnie na widoczność w wyszukiwarce. Audyt SEO wskazuje ponadto na konkretne działania i zalecenia, pozwalające na eliminację błędów i nieprawidłowości. Bardzo często w przygotowanym raporcie zamieszczane są wskazówki i ulepszenia, odnoszące się do audytowanej strony www. Oceniana jest także obecna kondycja strony internetowej.
W zależności od wybranego przez Państwa zakresu audytu, przygotowuje dokument z wnioskami, uwagami i zaleceniami zmian optymalizacyjnych. Wdrożenie zaleceń z audytu i optymalizacja strony pod Google, przyczyni się do lepszego odbioru witryny przez algorytmy wyszukiwarki, co przełoży się na wyższy ranking i większą widoczność. Warto podkreślić, że obecne funkcjonowanie wyszukiwarki nakierowane jest na prezentację wyników, które najlepiej pasują do intencji pytającego.
Audyt SEO – czego dotyczy i co analizuje?
Audyt SEO pozwala na diagnozę i opisanie błędów, które mają wpływ widoczność strony www w wyszukiwarce Google. Ważne, aby audyt był rozbudowany i uwzględniał newralgiczne obszary strony internetowej. Jest to kluczowe, gdyż algorytmy wyszukiwarek oceniają strony pod kątem 200 czynników rankingowych. Na tej podstawie wyszukiwarka wyświetla listę wyników (SERP).
Wśród czynników wpływających na pozycjonowanie rozróżnia się te w obrębie strony – on-site oraz poza nią, czyli off-site. Profesjonalny audyt powinien obejmować oba te obszary, czyli ocenę:
- widoczność domeny – określenie, na jakie słowa strona wyświetla się w wynikach wyszukiwania i wskazanie strategicznych i najważniejszych podstron,
- profil linków – linki są jednym z kluczowych czynników rankingowych. Linki niskiej jakości, nie powiązane tematycznie czy kary za złe linki mają ogromne znaczenie dla Twojej witryny,
- przekierowania, stan indeksowania oraz dostępność zasobów dla robotów wyszukiwarek – poprawna komunikacja z botem Google jest kluczowa. Sprawdzam czy strona jest prawidłowo pobierana przez roboty wyszukiwarki,
- plik robots.txt i tagi robots – plik, dyrektywy w sekcji head, w ustawieniach serwera mogą blokować dostęp robotów do kluczowych części serwisu lub kierować roboty na nieistotne podstrony
- plik sitemap.xml – to indeks najważniejszych podstron serwisu. Usprawnia proces indeksowania,
- meta tagi – czy tytuły i opisy stron przygotowane są w sposób odpowiedni i odwzorowujący swoją tematykę,
- treści – czy witryna posiada odpowiednie treści, zoptymalizowane pod słowa kluczowe związane z branżą, także duplikację treści (zewnętrzną i wewnętrzną),
- techniczne aspekty – wydajność, linkowanie wewnętrzne, crawl budget, dostosowanie do urządzeń mobilnych, linki kanoniczne, przyjazne adresy URL,
- pliki graficzne – optymalizacja opisów alternatywnych, nazw plików graficznych,
- struktura i nawigacja wewnątrz serwisu – poprawna architektura serwisu ma duże znaczenie dla jego widoczności w wyszukiwarce.
Wszystkie te kwestie poruszane i opisywane są w przygotowywanym przeze mnie audycie technicznym. Dodatkowo wskazane są zalecenia dotyczące poprawy błędów i ich znaczenia dla widoczności strony w Google.
Korzyści z audytu SEO, dlaczego warto?
Prawidłowa struktura strony i optymalizacja pod wyszukiwarkę Google ma ogromne znaczenie dla widoczności. Błędy techniczne i optymalizacyjne utrudniają algorytmom wyszukiwarek odpowiednie powiązanie tematyki z zapytaniami wpisywanymi przez użytkowników w wyszukiwarkę. Powoduje to, że witryna nie jest i nie będzie dostatecznie widoczna. Prawidłowo przeprowadzony i opisany audyt pozwala na:
- wskazanie błędów technicznych witryny,
- elementów strony wymagających poprawy,
- kluczowych i najważniejszych podstron serwisu,
- określenie obecnej widoczności domeny w wyszukiwarce,
- przygotowanie indywidualnej strategii rozbudowy i poprawy widoczności.
Kto potrzebuje audytu strony www?
Wykonanie audytu SEO, niezależnie czy strony firmowej czy sklepu internetowego jest kluczowym elementem całości procesu pozycjonowania. Audyt wykonywany jest dla stron na samym początku usługi pozycjonowania, ale także niezależnie od niej. Audyt SEO jest niezbędny gdy:
- budujesz lub przebudowujesz swoja stronę,
- prowadzisz sprzedaż w internecie i nie wiesz jako podzielić swoja ofertę,
- kary ręcznej od Google (profil linków),
- zmieniające się algorytmy obniżyły widoczność Twojego serwisu,
- zastanawiasz się, czy obecna agencja prawidłowo wykonuje swoją usługę,
- chcesz dowiedzieć się więcej o swojej konkurencji w kontekście widoczności w wyszukiwarce.
Profesjonalny audyt SEO – dlaczego darmowy audyt nie wystarczy?
Darmowy audyt sprawdza podstawowe elementy techniczne, które mogą być zebrane i sprawdzone za pomocą automatu. Najczęściej zawiera podstawowe metryki takie jak meta tagi, nagłówki, duplikacje nagłówków, liczbę linków przychodzących, wewnętrzne błędy. Darmowy audyt może, ale nie musi być rekomendacją do dalszych działań. Tak naprawdę jest ogólną informacją o stanie witryny. W żadnym wypadku nie jest wytworem wiedzy eksperckiej, popartej doświadczeniem i skutecznością pozycjonera.
Profesjonalny audyt wymaga skomplikowanej analizy, specjalistycznych narzędzi, dużej ilości czasu oraz prawidłowego zrozumienia tematyki strony. Kompleksowe wykonanie audytu nie trwa kilka, a najczęściej kilkanascie godzin pracy, przygotowania i opisania błędów oraz zaleceń. Objętość audytu to najczęściej wiele stron opisujących problematyczne zagadnienia. Jeśli potrzebujesz fachowej i pełnej informacji o swojej witrynie to koniecznie powinieneś zdecydować się na profesjonalny audyt SEO.
Audyt SEO – ile kosztuje?
Koszt profesjonalnego audytu uzależniony jest od kilku czynników: wielkości serwisu internetowego, zakresu analiz (czynniki on i off-site, analizy konkurencji) i specyfiki branży.
- Dla małych stron cena audytu SEO zaczyna się od 3000 zł brutto,
- Dla sklepów i dużych serwisów od 5000 zł brutto.
Ostateczna cena ustalana jest indywidualnie. W cenie audytu otrzymujesz raport PDF zawierający opis wszystkich elementów technicznych mających wpływ na SEO, wytyczne i zalecenia poprawy błędów. Cena audytu nie zawiera opcji wdrożenia.
Potrzebujesz audytu SEO dla swojej witryny?
Uważasz, że nie dostajesz wszystkiego, a na Twojej stronie mogą być jakieś błędy? Nie trać czasu, wyślij do mnie zapytanie.
*Przesłane informacje nie będą wykorzystywane w celach marketingowych.