Słowa kluczowe są jednym z najważniejszych elementów SEO i content marketingu. Tak naprawdę od ich właściwego wyboru i rozmieszczenia w witrynie zależy sukces kampanii. Dobór fraz kluczowych precyzuje kierunek w jakim powinna iść optymalizacja witryny oraz strategia SEO. Warto poświęcić odpowiednią ilość czasu na ich wyszukanie, analizę i wybór. Pozwala to zmaksymalizować skuteczność pozycjonowania i pozyskiwać wartościowy ruch na stronę internetową z bezpłatnych wyników wyszukiwania.

Czym są słowa kluczowe?

Słowo kluczowe to hasło, które wpisujesz w oknie wyszukiwania wyszukiwarki za każdym razem, gdy czegoś szukasz. Może się składać z jednego lub wielu wyrazów (najczęściej kilku). W oparciu o wpisane hasło otrzymujesz listę wyników wyszukiwania.

Musisz wiedzieć, że w zaawansowanej wyszukiwarce jaką jest Google, lista wyników tworzona jest przy pomocy zaawansowanego algorytmu, analizującego ponad 200 czynników rankingowych na stronach internetowych oraz poza nimi. W ten sposób wyniki zwracane przez wyszukiwarkę są odpowiedzią na intencję, kryjącą się za wpisanym przez Ciebie słowem kluczowym.

Przykładowe słowa kluczowe to:

  • pościel bawełniana 160×200
  • meble na zamówienie lublin
  • automatyzacja procesów produkcyjnych
  • system uzdatniania wody przemysłowej
Lista wyników wyszukiwania
Wyniki, które otrzymujesz w Google przygotowywane są w oparciu o analizę tysięcy stron internetowych

Dlaczego dobór fraz kluczowych jest ważny?

Słowa kluczowe pełnią zasadniczą rolę w procesie SEO. Jeśli dopiero planujesz lub prowadzisz biznes w internecie, to nie możesz ignorować tego, w jaki sposób potencjalni klienci szukają w Google produktów i usług z Twojej branży.

Jeśli Twoja strona www jest prawidłowo zoptymalizowana pod strategiczne frazy, to ma większe szanse na jej dopasowanie do różnych zapytań. Wysokie pozycje w rankingu Google na słowa związane z Twoim biznesem są gwarancją wartościowego ruchu i stałego napływu nowych klientów.

W ten sposób na Twoją witrynę będą trafiać osoby potencjalnie zainteresowane Twoją ofertą, ale nie tylko. Musisz wiedzieć, że rodzaj frazy kluczowej sugeruje również jaka jest intencja użytkownika oraz jakich informacji on poszukuje. W ten sposób możesz dopasować swoją witrynę do różnych intencji, poprzez przygotowanie odpowiednich treści. Spowoduje to, że będzie odpowiadać na potrzeby użytkownika i będzie pozytywnie oceniana przez algorytmy wyszukiwarki Google.

Na podstawie analizy fraz dowiesz się:

  • jak poprawnie zbudować architekturę serwisu (podział oferty lub kategorii w sklepie internetowym),
  • w jaki sposób przygotować treści na stronie, aby były przyjazne i użyteczne dla użytkowników,
  • na jakie tematy tworzyć nowe artykułu i poradniki,
  • jakie frazy są najważniejsze dla Twojej branży,
  • jakie słowa kluczowe powinieneś wybrać do pozycjonowania,
  • jakich informacji szukają Twoi potencjalni klienci,
  • czy Twoja strona lub sklep jest poprawnie zoptymalizowana,
  • jakie działania SEO były prowadzone przez Twoją konkurencję,
  • jak algorytmy wyszukiwarki Google rozumieją daną tematykę.

Rodzaje słów kluczowych

Zanim dowiesz się jak wykonać analizę fraz powinieneś poznać ich podział. Specjaliści SEO wprowadzili podział techniczny oraz podział wynikający z intencji. Jest to ważne, ponieważ pod każdym słowem może kryć się inna intencja, zmieniają się także informacje, które otrzymujesz po wpisaniu danego zapytania w wyszukiwarkę.

Frazy ogólne (generyczne/fat head)

Ogólne słowa kluczowe, nazywane także generycznymi lub fat head to najczęściej wyrażenia składające się z 1-2 wyrazów. Nie zdradzają one intencji użytkownika, najczęściej cechują się niską konwersją i generują bardzo dużo wyświetleń w wyszukiwarce.

Przykładami ogólnych słów kluczowych są:

buty,

spodnie,

samochód audi.

wyniki wyszukiwania na zapytanie samochód audi
W przypadku ogólnych zapytań algorytmy wyszukiwarki starają się wyświetlić wyniki najbardziej zbliżone do intencji

Podobnie w przypadku słowa buty. Osoba, która wpisuje w wyszukiwarkę zapytanie buty tak naprawdę nie posiada sprecyzowanej potrzeby zakupowej. Nie wiesz dokładnie co ma na myśli, czy chodzi o buty damskie, męski, balerinki, espadryle, sandałki czy adidasy. Osoba, która szuka informacji przy pomocy tego hasła może także szukać zdjęć. Frazy ogólne są często początkiem wyszukiwania właściwego produktu lub usługi.

Frazy średnie (chunky middle)

Są to zapytania, które składają się najczęściej z 2 lub 3 wyrazów. Cechują się mniejszą liczbą wyszukań niż frazy ogólne, są także nieco bardziej szczegółowe.

Przykładami fraz z grupy chunky middle są:

ford focus mk2,

sofa rozkładana,

nowe mieszkania lublin.

Frazy z długiego ogona (tzw. long tail)

Frazy kluczowe z długiego ogona to zapytania, które składają się z kilku wyrazów. Cechują się nieporównywalnie mniejszą ilością wyszukań niż zapytania ogólne, ale ich liczba jest znacznie większa.

Przykładami słów z długiego ogona są:

drzwi wewnętrzne drewniane białe,

prześcieradło z gumką szare 140×200.

Co to znaczna dla Twojego biznesu? Frazy z długiego ogona nie generują dużego ruchu, ale cechują się wyższą wartością konwersji. Zatem ruch, który zyskasz dzięki fraz z długiego ogona będzie mieć znacznie większą wartość niż w przypadku zapytań ogólnych. Dodatkowo fraz z długiego ogona jest bardzo dużo oraz są mniej konkurencyjne. Oznacza to szybszy proces pozycjonowania i lepsze dopasowanie do intencji użytkownika. Frazy długoogonowe występują w każdej branży, niezależnie od skali prowadzonego biznesu.

Frazy brandowe (z nazwą marki lub firmy)

Wpisywane z nazwą firmy lub marki to frazy brandowe.

Przykładami takich słów są:

puma lanki,

samochód osobowy ford mondeo mk2,

Cechują się wysokim prawdopodobieństwem konwersji. Dlaczego wpisujemy słowa z nazwą firmy lub marki? Być może dowiedzieliśmy się o nowym produkcie z TV, radia czy reklamy w internecie. Być może polecono nam produkt lub usługę firmy. Pozycjonując sklep internetowy, który posiada ofertę związaną z danym brandem, powinieneś zadbać o to, aby wyświetlał się na jak najwyższych pozycjach w Google.

Frazy produktowe lub związane z linią produktów

Frazy produktowe to takie, które opisują dany produkt lub linie produktów. Przykłady:

adidas predator lanki,

samsung galaxy a.

Fraza produktowa związana jest z brandem i rozumiana jest także jako fraza z długiego ogona. Cechują się także wysoką konwersją, ponieważ osoby szukające w ten sposób mają sprecyzowaną potrzebę zakupową czy uzyskania konkretnych informacji o produktach danej marki.

Frazy lokalne (regionalne)

Frazy lokalne lub regionalne to zapytania powiązane z nazwą miasta lub regionu (województwa). Są charakterystyczne dla biznesów lokalnych, mogą odnosić się do usług, produktów czy hoteli. Liczba wyszukiwań takiego słowa zależy od wielkości miejscowości. Przykłady:

meble na zamówienie lublin,

pozycjonowanie stron lublin,

wymiana opon lublin.

Typy intencji, kryjące się za słowami

Poza technicznym podziałem fraz powinieneś potrafić rozróżniać frazy według intencji. Ma to duże znaczenie dla konstrukcji Twojego serwisu. Osoba, która wpisuje wybrane zapytanie w wyszukiwarkę powinna, klikając w link do wybranej przez siebie witryny, trafić na odpowiednią podstronę. Może to być podstrona produktowa, ofertowa czy kategoria produktów. W przypadku zapytań informacyjnych czy pytających powinny być to artykuły poradniowe opublikowane na blogu.

Informacyjne i pytające

Są to zapytania wpisywane w wyszukiwarce Google, których celem jest uzyskanie informacji o danym zagadnieniu lub odpowiedzi na dany problem. Pytaniem takim może być:

jak wybrać wygodne szpilki,

jak dbać o skórę swojego ciała,

jak wybrać wygodne szpilki wyniki w Google
Wyniki wyszukiwania są także odpowiedzią na intencję kryjącą się za zapytaniem

Frazy tego typu nie cechują się wysoką konwersją, ich zadaniem jest dostarczyć użytkownikowi wyczerpującej i satysfakcjonującej odpowiedzi. Mimo to, warto zadbać o widoczność swojego biznesu na zapytania tego typu, gdyż budują one pozytywny wizerunek Twojej firmy czy bloga.

Nawigacyjne

Dla tego typu słów intencją jest zazwyczaj dodarcie na konkretną witrynę, podstronę serwisu czy kategorię produktów. Przykładami takich fraz są:

facebook,

gmail,

mbank logowanie.

Transakcyjne

W przypadku zapytań transakcyjnych intencja jest oczywista. Jest nią chęć zakupu wybranego produktu lub skorzystanie z aktualnej promocji. Ten rodzaj słowa jest najbardziej pożądany przez właścicieli sklepów internetowych. Przykładami zapytań transakcyjnych są:

samsung galaxy a42,

telewizor samsung 32 cale UE32T4002AK,

pościel bawełniana sklep online.

Narzędzia SEO, które pomogą w analizie słów kluczowych

Istnieje wiele narzędzi, które dedykowane są specjalistom i osobom, które chcą samodzielnie zwiększać widoczność swoich stron. Część z nich udostępnia darmowe okresy próbne, inne z kolei udostępniają na stałe część funkcjonalności. Opcje płatne to już pełna funkcjonalność i wiele przydatnych informacji. Pamiętaj, że bez prawidłowej selekcji słów każda kampania będzie nieskuteczna.

Planer słów kluczowych

Propozycje słów kluczowych planer Google Ads
Planer Google posiada wiele przydatnych funkcji. Warto się z nimi zapoznać, aby wytypować najlepsze słowa kluczowe

Narzędzie udostępnione przez Google jest bardzo przydatne przy planowaniu kampanii Google Ads w selekcji odpowiednich słów kluczowych. Dostępne jest za darmo, dla każdego użytkownika, który posiada konto Google. Narzędzie dostarcza informacji o ilości wyszukań, stawki CPC, konkurencji czy sezonowości zapytania.

Ubersuggest

Podpowiedzi słów w Ubersuggest
Podpowiedzi słów w Ubersuggest

Ubersuggest jest dostępny jest w wersji płatnej oraz bezpłatnej. Po wpisaniu danego słowa kluczowego otrzymasz kilka przydatnych informacji, które dotyczą sezonowości, średniej miesięcznej ilości wyszukań, konkurencyjności SEO i CPC. Dodatkowo otrzymasz podpowiedzi innych słów kluczowych.

KeywordTool

Podpowiedzi słów w KeywordTool

Posiada bardzo zbliżone funkcje to Ubersuggest. KeywordTool prezentuje dobrze znane metryki (wyświetlenia, sezonowość, CPC i konkurencyjność). Narzędzie dodatkowo podpowiada pytania, które związane są z danym słowem kluczowym, a także umożliwia analizę zapytania pod kątem innych typów wyszukań (grafika, wideo).

Google Search Console

Wyświetlenia strony na zapytania w konsoli Google Search Console
Warto zweryfikować swoją stronę w Google Search Console w celu uzyskania dodatkowych informacji dotyczących jej wyświetlania w wynikach wyszukiwania

Google Search Console to darmowe narzędzie analityczne udostępnione przez Google. Dane w narzędziu generowane są na podstawie operacji, jakie wykonali użytkownicy w wyszukiwarce Google, a które zostały powiązane z naszą stroną. Najważniejsze metryki w narzędziu to zapytania, które zakończyły się wyświetleniem linku do naszej strony internetowej, kliknięcia, współczynnik CTR czy średnie pozycje naszej witryny na zapytania. Dzięki GSC dowiemy się na jakie zapytania wyświetliła się nasza strona w Google.

Answer The Public

Podpowiedzi słów w Answer the Public

AnswerThePublic to darmowe narzędzie przy pomocy, którego możemy wykonać dobór słów kluczowych. Dostępne jest również w wersji płatnej. Wyświetla propozycję fraz w formie graficznej, a także sugeruje pytania, jakie mogą zadać użytkownicy, które są związane z wpisaną przez nas frazą.

Senuto

Szczegóły frazy w Senuto
Szczegóły frazy w Senuto

Senuto jest płatnym polskim narzędziem, które posiada zaawansowane funkcje do analizy i wyszukiwania słów kluczowych. Narzędzie monitoruje wyniki w Google na 20 milionów fraz. Poza podstawowymi metrykami wyświetla także dodatkowe informacje, które służą specjalistom do lepszego zrozumienia fraz i tematyki, którą opisuje (domeny konkurencyjne, powiązane słowa kluczowe, wyniki rozszerzone). Ponadto Senuto pozwala sprawdzić widoczność konkurencji oraz frazy, na które ta wyświetla się w Google.

Analiza konkurencji w Senuto
Analiza konkurencji w Senuto

Informacje związane ze słowami kluczowymi podane w narzędziach

Wspomniałem już kilka razy o dodatkowych danych, które wyświetlane są przy każdym słowie kluczowym. Dotyczą one następujących zagadnień:

  • Liczby wyszukań – parametr ten informuje o tym, jaka jest średnia ilość wyszukań danego słowa w miesiącu. Nie powinniśmy jednak traktować tego parametru jako najważniejszego i wiążącego, ponieważ liczba wyszukań nie zawsze odzwierciedla faktyczne użycie danej frazy. Wszystkiemu winne są systemy sprawdzania pozycji w Google, które każdego dnia odpytują wyszukiwarkę po wybranych słowach kluczowych. W ten sposób nabijają sztucznie liczbę wyszukań. Prosty przykład, jeśli słowo sprawdzane jest przez 10 automatów do monitoringu pozycji, to w skali miesiąca słowo zostanie sprawdzone aż 300 razy. Najpopularniejsze słowa kluczowe mogą być sprawdzane aż setki razy dziennie.
  • Sezonowość wyszukań – ten parametr informuje o zwiększonym lub zmniejszonym użyciu danego zapytania w wybranym okresie czasu. Wynika to z samej branży, która może cieszyć się większym zainteresowaniem zimą lub latem. Idealnym przykładem frazy z dużą sezonowością są ozdoby świąteczne.
  • Stawki CPC – jest to kolejna informacją, którą możemy się sugerować przy ocenie konkurencyjności zapytania. Z reguły najważniejsze frazy, związane z daną branżą, cechują się dużą konkurencyjnością w systemie Google Ads.
  • Konkurencyjności – wiele narzędzi posiada własny algorytm, wedle którego wylicza konkurencyjność danego zapytania. Oznaczany jest on liczbą od 1 do 100 (im wyższa wartość tym słowo jest bardziej konkurencyjne). Zazwyczaj związany jest on z ilością reklam, które wyświetlają się na zapytanie w stosunku do wszystkich słów kluczowych w Google. Bardziej zaawansowane narzędzia uwzględniają również inne czynniki, jak profil linkowy, ogólną widoczność witryny czy długość tekstu.

Z czego wynika konkurencyjność słów kluczowych?

Każda branża i związane z nią frazy kluczowe cechują się różną konkurencyjnością. Poprzez konkurencyjność rozumiemy liczbę stron, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania na wybrane słowa w Google np. mogą to być sklepy z odzieżą damską, firmy oferujące sprzątanie biur. W ten sposób możemy ocenić ile firm walczy o uzyskanie jak najlepszej pozycji na dane zapytanie.

Konkurencyjność odgrywa decydującą rolę w procesie pozycjonowania stron. Im większa konkurencja tym proces będzie dłuży i trudniejszy, a tym samym wiązać się będzie z większymi środkami, które będziesz musiał przeznaczyć na SEO. Zasadniczo analiza konkurencji zapytania wymaga specjalistycznej wiedzy, aby móc ją trafnie sprecyzować. Najważniejsze czynniki, które wpływają na konkurencyjność to:

  • branża – najbardziej konkurencyjne są słowa, które związane są z branżami generującymi największe zyski – bankowość, finanse, zdrowie,
  • liczba konkurencji – im więcej firm „walczy” o jak najlepsze pozycję, tym trudniej o ich osiągnięcie. Największa konkurencja pojawia się w przypadku firm, które działają ogólnopolsko np. sklepy internetowe,
  • stopień optymalizacji stron – świadczy o dużych nakładach przeznaczonych na SEO,
  • liczba wyników wyszukiwania – o konkurencyjności danego zapytania świadczy także liczba wyników wyszukiwania, jaką zwraca nam wyszukiwarka Google,
  • stawka CPC/PPC – wartość stawki (Cost Per Click/Pay Per Click) to cena, jaką trzeba zapłacić za kliknięcie w Twój link w płatnych wynikach wyszukiwania. Informację o koszcie możesz pozyskać z systemu Google Ads. Pamiętaj, że stawka CPC nie ma nic wspólnego z SEO, a informuje nas o dużym zainteresowaniu wybranym zapytaniem.

Jak dobrać odpowiednie słowa kluczowe do pozycjonowania?

Jeśli wypisałeś wszystkie produkty lub usługi, które oferujesz możesz przejść do etapu selekcji. Lista słów kluczowych nie powinna być zbyt długa, ponieważ te będą trudne do usystematyzowania i opanowania. Lepiej skupić się na najważniejszych zagadnieniach i wybierać około 25-40 fraz (o ile istnieją) dla każdego elementu swojej oferty.

W przypadku sklepów internetowych musisz niestety być gotowy na operowanie dużą ilością danych, ponieważ liczba fraz może wynosić od kilkuset do paru tysięcy.

Jeśli zauważysz, że czegoś brakuje na Twojej liście, to powinieneś skorzystać z dostępnych narzędzi do uzupełnienia swojej listy.

Pamiętaj, aby poświęcić odpowiednią uwagę analizie, która jest źródłem cennych informacji. Może wskazywać na kilka ważnych aspektów, związanych z Twoją stroną. Na tej podstawie możesz ocenić czy:

  • struktura strony jest poprawna – analiza słów pozwoli Tobie ocenić, czy struktura strony, którą posiadasz lub planujesz jest poprawna,
  • struktura wymaga rozbudowy – selekcja i przypisanie słów do elementów struktury pozwoli ocenić czy Twoja strona internetowa potrzebuje rozbudowy,
  • optymalizacja strony jest odpowiednia – dowiesz się czy Twoja strona jest zoptymalizowana pod odpowiednie zapytania, które są związane z Twoją branżą lub oferowanymi produktami.
  • odpowiadasz na potrzeby użytkowników – prawidłowo wyselekcjonowane frazy i zoptymalizowany pod nie content powinny odpowiadać intencjom użytkowników.

W końcu możesz przejść do najważniejszego i najbardziej czasochłonnego etapu, czyli analizy i doboru słów kluczowych. W tym etapie dowiesz się na jakie informacje zwracać uwagę (wyświetlenia, konkurencyjność) oraz jak wykonać podział słów. Od czego zacząć?

W dalszej części opiszę każdy z etapów oraz zaprezentuję wybrane narzędzie i ich funkcjonalności.

Spisz swoją ofertę, czyli wszystkie produkty i usługi

W pierwszej kroku powinieneś skupić się na swoim biznesie i wypisać wszystkie produkty/usługi ze swojej oferty.

Następnie przygotowaną w ten sposób listę powinieneś uzupełnić według wskazówek, które podaję poniżej. Pogrupuj również swojej frazy według elementów struktury swojej witryny. Zwróć uwagę na intencje, jakie kryją się za słowem kluczowym.

Uwaga! Wiele firm publikuje swoją ofertę na stronie, ale nie zamieszcza wszystkich informacji – oferta po prostu jest niekompletna. To poważny błąd, który zmniejsza potencjał Twojego biznesu! Jeśli nie ma danej informacji na Twojej stronie internetowej, to ta nie może być znaleziona przez użytkowników w indeksie Google.

Przykładowy spis produktów dla producenta mebli może wyglądać następująco:

  • meble na zamówienie
  • meble kuchenne
  • meble do pokoju dziecinnego
  • meble do salonu
  • meble do łazienki
  • meble do sypialni

Wypisane słowa kluczowe mogą zasugerować Tobie przyszłą strukturę strony i sposób w jaki powinieneś opisać swoją ofertę. Potencjalni klienci szukają mebli po pomieszczeniu domu lub ich rodzaju. Dzięki temu pozyskasz wartościowy ruch z Google, ale to nie wszystko.

Warto wyczerpująco opisać ofertę swojej firmy, co sprawi, że ta będzie atrakcyjna dla czytelników. Wszystkie te informacje opublikuj na swojej stronie internetowej. Algorytmy Google promują witryny, które wyczerpują kompletnie daną tematykę (wg. teorii topical authority). Z tego względu zadbaj o to, aby treść na Twojej stronie była kompletna i angażująca.

Skorzystaj z sugestii i podpowiedzi Google

Zapewne zauważyłeś, że w czasie wpisywania zapytań w Google, wyszukiwarka podpowiada inne hasła, po których możesz wyszukać informacji. Takie podpowiedzi wyświetlają się w dwóch miejscach.

W polu, gdzie wpisujemy szukane hasło

Podpowiedzi Google w czasie wpisywania hasła
Podpowiedzi Google w czasie wpisywania hasła

Pod listą wyników wyszukiwania

Podpowiedzi Google pod listą wyników
Podpowiedzi Google pod listą wyników

Skorzystaj z podpowiedzi Google, ponieważ są to dodatkowe hasła, po których użytkownicy wyszukują danej informacji. Pomogą one w zwiększaniu promocji Twojej strony i uzyskaniu przez nią satysfakcjonujące widoczności. Te słowa także powinieneś dodać do swojej listy.

Sprawdź widoczność swoją i konkurencyjnych stron

Analizę warto zacząć od sprawdzenia widoczności własnego serwisu. W tym celu możemy użyć danych, które prezentuje Google Search Console lub skorzystać z proponowanych narzędzi. Niektóre z nich pozwalają porównać widoczność swojej strony z konkurencyjnymi.

Jeśli dopiero planujesz budowę swojej strony lub sklepu to od razu zacznij od podejrzenia słów, na które widoczne są strony Twojej konkurencji lub skorzystaj z podpowiedzi słów prezentowanych w podanych narzędziach.

W ten sposób powinieneś być w stanie wyselekcjonować dużą ilość fraz dla swojej oferty. Następnie przygotowywaną w ten sposób listę uzupełnij korzystając z narzędzi SEO, zwracając uwagę na dodatkowe informacje przy słowie kluczowym. Przykładowe frazy dodatkowe dla produktu”botki damskie”:

  • Botki na obcasie 12100
  • Botki na słupku 12000
  • Botki na szpilce 3600
  • Botki na koturnie 4400
  • Botki na platformie 1900
  • Botki płaskie 1600
  • Botki bez palców 1600
  • Botki zamszowe 5400
  • Botki sznurowane 1900

W ten sposób wyselekcjonowane frazy mogą nam zasugerować utworzenie nowych kategorii w sklepie (w nawiasie podana średnia miesięczna ilość wyszukań).

Podziel słowa według intencji

Jeśli poświęciłeś analizie odpowiednią ilość czasu powinieneś posiadać listę fraz, która zawiera przynajmniej 300-400 pozycji, podzielonych według struktury Twojej oferty. Grupując frazy kluczowe koniecznie zwróć uwagę na intencję, jaka kryje się za danym słowem kluczowym. Sprawdź:

  • meble do kuchni,
  • meble kuchenne,
  • jakie meble do kuchni.

Wpisując w Google dwie pierwsze frazy z całą pewnością otrzymasz wyniki wyszukiwania, które prezentować będą strony oferujące meble do kuchni (producenci, oferujący meble na zamówienie lub gotowe zestawy mebli systemowych).

Zapytanie „jakie meble do kuchni” jest typową frazą pytającą. Użytkownik wpisujący zapytanie w Google jest zainteresowany poradnikiem, wyjaśnieniem, którego celem będzie opisanie jakie meble powinien do kuchni wybrać (styl, kolor, materiał). Jako ekspert w swojej branży powinieneś wiedzieć jakie rozwiązania są dostępne oraz na jakie detale zwracają uwagę klienci, którzy wybierają meble do kuchni.

Frazy pytające powinny być zgrupowane w ramach treści bloga. Jeśli nie posiadasz bloga, to warto go utworzyć. W ten sposób zwiększysz ruch na swoją stronę i zbudujesz pozytywny wizerunek jako eksperta w swojej branży. Być może użytkownicy czytający treść Twojego poradnika, zapoznają się z Twoją ofertą i kupią Twój produkt.

Kiedy warto wykonywać analizę słów kluczowych?

Planowanie słów kluczowych jest bardzo czasochłonnym procesem, ale niezbędnym. Jest podstawą skutecznej kampanii marketingu internetowego. Warto ją wykonywać w sytuacjach:

  • tworzysz stronę www – dobór fraz pozwala stworzyć prawidłową strukturę strony, która będzie łatwiejszą do pozycjonowania,
  • planujesz przebudowę strony – nie zawsze przebudowa strony ma sens i jest konieczna. Analiza fraz pozwoli zweryfikować czy pomożesz w ten sposób użytkownikom odnaleźć wartościową treść na swojej strony,
  • chcesz zająć się SEO – chcesz zająć się SEO samodzielnie, a możesz zlecasz to zewnętrznej firmie? SEO zawsze rozpoczyna się od analizy,
  • planujesz rozbudowę bloga – warto zapoznać się z frazami, które powiązane są z danym zagadnieniem, które chcesz opisać na swoim blogu. W ten sposób trafniej odpowiesz na potrzeby użytkowników.
Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 9 Średnia: 5]

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Opublikuj komentarz