Pozycjonowanie lokalne i regionalne przeznaczone jest dla każdej firmy, która pozyskuje klientów w swoim najbliższym otoczeniu. Mówiąc wprost, działa lokalnie obsługując klientów w swojej siedzibie lub w określonej odległości od swojej siedziby. Pozycjonowanie lokalne jest nakierowane na pozyskiwanie ruchu na stronę związaną z wyszukaniami powiązanymi z lokalizacją użytkownika.

Potrzebujesz pozycjonowania dla swojej strony?

Uważasz, że nie dostajesz wszystkiego. Widoczność Twojej firmy nie jest wystarczająca? Nie trać czasu, wyślij do mnie zapytanie.

Pozycjonowanie lokalne, dlaczego warto?

Pozycjonowanie lokalne pozwala bardzo szybko dotrzeć do użytkowników wyszukiwarki, którzy zainteresowani są daną usługą lub produktem w ich obecnej lokalizacji. Osoby poszukujące usług fryzjera czy sklepu z żywnością ekologiczną będą zainteresowane lokalem w Lublinie, a nie w Białymstoku czy Warszawie. Działa to też w drugą stronę, gdyż osoby prowadzące działalność w Lublinie nie będą zainteresowane pozyskiwaniem klientów z sąsiednich miast. Tym samym pozycjonowanie lokalne i regionalne pozwoli na skuteczniejsze dotarcie do klientów poszukujących usług, które Ty oferujesz. Warto zdecydować się na pozycjonowanie, gdyż nowi klienci szybko polecą Twoje usługi swoim znajomym. W końcu kto by nie polecił firmy, która przygotowała świetne meble kuchenne, wykonała dokładnie remont czy założyła piękny ogród? SEO lokalne to nowi klienci i większe szanse na promocję Twojego biznesu

Jak działa pozycjonowanie lokalne?

Zapewne każdy z nas już zauważył, że wyszukiwarka potrafi określić nasza lokalizację z dość dużą dokładnością. W przypadku urządzeń mobilnych wystarczy sygnał GPS, zaś urządzeń deskopowych (komputery stacjonarne, laptopy) może to być adres IP. Dlaczego to jest ważne i istotne dla Google? Głównym zadaniem wyszukiwarki jest przedstawienie wyników możliwie jak najlepiej dopasowanych do danego zapytania. Google nieustannie gromadzi i analizuje dane dotyczące wyszukiwań, na podstawie tych analiz w 2015 roku wprowadzone zostało ulepszenie do algorytmu, które na wybrane zapytania przedstawiało wyniki lokalne. Obecnie dla większości zapytań w wyszukiwarce otrzymujemy wyniki z Google Maps. Pozycjonowanie lokalne ma pomóc użytkownikowi w odnalezieniu Twojego biznesu, a Tobie w skutecznej sprzedaży.

Wyniki w Mapie Google na zapytanie kwiaciarnia w Lublinie

Ranking stron lokalnych, jakie czynniki są kluczowe dla Google?

O kolejności w lokalnych wynikach wyszukiwania decyduje trafność, odległość i rozpoznawalność. Te trzy czynniki, uwzględniane przez algorytmy wyszukiwarek powodują, że użytkownicy otrzymują najlepiej dopasowane wyniki.

Trafność

Trafność pozwala określić, czy wizytówka w Google Moja Firma najlepiej pasuje do danego zapytania. Kompletne informacje o firmie pozwalają Google lepiej określić rodzaj działalności i jego dopasowanie do zapytania.

Odległość

Działanie jest bardzo proste. W sytuacji gdy użytkownik nie wybierze lokalizacji podczas wyszukiwania Google samodzielnie oblicza odległość na podstawie dostępnych danych. W ten sposób oblicza odległość do najlepiej dopasowanych firm w zależności od wpisanego słowa kluczowego.

Rozpoznawalność

Ten czynnik określa jak znana jest dana firma. Na tym etapie wyszukiwarka stara się odwzorować rzeczywistą rozpoznawalność danej firmy. W ten sposób muzea, hotele czy sklepy znanych marek będą lepiej widoczne. Rozpoznawalność ponadto mierzona jest poprzez występowanie nazwy firmy w internecie np. artykuły, fora, katalogi. Na pozycję wpływają również pozytywne opinie i ogólna widoczność serwisu na pozostałe zapytania w wyszukiwarce.

Wizytówka w Google Moja Firma

Lokalne pozycjonowanie wymaga dodania lokalizacji Twojej firmy do usługi Google Moja Firma. Posiadanie wizytówki w usłudze Google to szereg korzyści:

  • lokalizacja Twojej firmy będzie widoczna na mapie,
  • łatwy dostęp do danych kontaktowych,
  • wygodne wskazówki dojazdu do Twojej firmy,
  • intuicyjna prezentacja oferty i produktów,
  • powiązanie Twojej działalności z daną lokalizacją,
  • wszystkie informacje o Twojej firmie w jednym miejscu.

Wizytówka Google Moja Firma posiada jeszcze jedną bardzo przydatną funkcję. Umożliwia dodawanie opinii każdemu użytkownikowi. W ten sposób bardzo szybko możliwe jest zbudowanie pozytywnego wizerunku swojego przedsiębiorstwa. Oferując usługę pozycjonowania skupię się na optymalizacji Twojej wizytówki, aby ta była możliwie jak najczęściej wyświetlana użytkownikom szukających Twoich produktów i usług.

Etapy i strategia pozycjonowania lokalnego

Początkowym etapem jest przygotowanie audytu SEO, który zawierać będzie najważniejsze informacje o witrynie i błędach, które wymagają poprawy oraz eliminacji. Przy każdym elemencie strony, który przeszedł negatywnie audyt dodaję odpowiednie wyjaśnienia i zalecenia, a także rekomendacje dla rozwiązania problemu.

Adres na stronie

Adres na stronie ma bardzo duże znaczenie w przypadku pozycjonowania lokalnego. Pozwala skutecznie powiązać adres z wyszukaniami z danego regionu. Powoduje też większa zaufanie wyszukiwarki do strony internetowej. Adres na stronie powinien być “opakowany” przez dane strukturalne, w ten sposób roboty wyszukiwarek skutecznie rozumieją powiązanie treści strony z jej lokalizacją.

Analiza konkurencji

Wykonam także analizę konkurencji. Nie oznacza to, że będę kradł pomysły konkurencji, ale raczej sprawdzę jakie działania konkurencji przyczyniły się do tego, że algorytm pozytywnie ocenia te strony i nadaje im wysoki ranking. Sprawdzę treści, strukturę stron konkurencji, wdrożoną optymalizację i profil linków przychodzących. Te elementy, ale także wiele innych ma znaczenie i wpływ na pozycje w wyszukiwarce.

Optymalizacja treści

Przygotowanie odpowiednich treści. Słowa kluczowe mają ogromne znaczenie, niezależnie od rodzaju pozycjonowania. Lokalne pozycjonowanie wymaga odpowiedniego doboru słów, które będą jednoznacznie wskazywać na firmy i usługi z mojej lokalizacji. Dla firm pozycjonujących w Lublinie najważniejszymi słowami będą: pozycjonowanie lublin, pozycjonowanie stron internetowych lublin, pozycjonowanie stron lublin, pozycjonowanie stron www lublin. Główne słowa kluczowe powinny być uzupełnione tak zwanym “długim ogonem”, a więc słowami rzadziej wpisywanymi przez użytkowników, ale także zwracających wyniki z konkretnymi usługami i produktami. Na tej podstawie przygotuję odpowiednie treści, które będą odpowiadać intencjom użytkowników.

Analiza stron biznesów lokalnych

Potrzebujesz pozycjonowania dla swojej firmy?

Uważasz, że nie dostajesz wszystkiego. Widoczność Twojej strony nie jest wystarczająca? Nie trać czasu, wyślij do mnie zapytanie.

*Przesłane informacje nie będą wykorzystywane w celach marketingowych.