Prowadzenie sklepu internetowego nie ogranicza się wyłącznie do dbałości o jakość produktów, ich atrakcyjności cenowej czy intuicyjnego wyglądu sklepu. Oczywiście te kwestie są niezmiernie istotne, gdyż mają duży wpływ na decyzję zakupową. Jednak wszystkie te czynniki nie zadziałają, jeśli nikt nie odnajdzie sklepu w wyszukiwarce. Z tego względu pozycjonowanie sklepów odgrywa kluczową rolę w budowaniu biznesu i jest bardzo popularną i skuteczną formą reklamy w internecie.

Wybierz to, czego potrzebujesz

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu sklepów? A może uważasz, że nie dostajesz wszystkiego. Widoczność Twojego sklepu nie jest wystarczająca? Nie trać czasu, wyślij do mnie zapytanie.

Pozycjonowanie sklepów internetowych – dlaczego warto?

Celem pozycjonowania jest zbudowanie widoczności sklepu internetowego na maksymalnie wiele fraz, po których użytkownicy mogą wyszukiwać jego ofertę. Ilość i złożoność fraz tak naprawdę zależy od samych produktów i ich wariacji. Tym samym pozycjonowanie jest znakomitym sposobem na zwiększenie sprzedaży, co z kolei przekłada się na budowanie marki, a sprawdzone marki polecamy swoim znajomym, chwaląc się udanymi zakupami. W ten sposób pozycjonowanie pozwala zaistnieć nowym sklepom, ale także utrzymać pozycję i widoczność największych brandów.

Pozycjonowanie sklepu skutecznym elementem marketingu internetowego

Pozycjonowanie jest jednym z elementów marketingu internetowego. Równolegle z pozycjonowaniem warto inwestować w promocję w mediach społecznościowych typu facebook lub instagram. Wiele użytkowników internetu swoją aktywność koncentruje głównie w tych kanałach. Pozycjonując sklep także wykorzystuję ogromne możliwości dotarcia do potencjalnych klientów, kontaktując się i współpracując z influencerami w Polsce. Jest to nowoczesny sposób budowania wizerunku i świadomości Państwa marki.

Czy wiesz, że obuwie damskie “baleriny” są wyszukiwane przy pomocy ponad 1000 różnych słów kluczowych?

Efekty i korzyści skutecznego pozycjonowania sklepu

Pozytywne efekty pozycjonowania nie pojawiają się szybko. Zdecydowana większość prac wykonywanych w ramach SEO przynosi korzystne rezultaty dopiero po dłuższym czasie. Wynika to z działania samego algorytmu, który nieustannie dokonuje analiz wszystkich witryn i sklepów internetowych, będących w indeksie, określając ich ranking. Klienci są tego świadomi, dlatego poszukując usług pozycjonowania sklepu w Google zwracają uwagę doświadczenie i umiejętności firm pozycjonujących. To właśnie know-how powoduje, że usługi pozycjonowania są skuteczne.

Widoczność

Pozytywne efekty pozycjonowania powodują, że sklep internetowy widoczny jest na setki, a także tysiące słów kluczowych związanych z oferowanymi produktami. Zwiększa to prawdopodobieństwo znalezienia go przez potencjalnych klientów.

Odpowiedź na potrzeby użytkowników

Prawidłowo wykonana analiza słów kluczowych i optymalizacja sklepu pod odpowiednie zapytania sprawia, że trafiają na niego osoby zainteresowane właśnie Twoimi produktami. W ten sposób znacząco zwiększa się szansa na potencjalną sprzedaż!

Konwersja

Bardzo często same SEO to za mało. Konieczna jest także optymalizacja sklepu pod UX (user experience). W ten sposób użytkownicy z łatwością poruszać się będa po logicznej i intuicyjnej nawigacji sklepu odnajdując to, czego szukają.

Rozpoznawalność

Prawidłowo zbudowana widoczność sklepu i rosnąca sprzedaż, pozwala na systematyczne budowanie rozpoznawalności marki. Tym samym zwiększa się ilość wyszukań po brandzie sklepu.

Wzrost widoczności w wyszukiwarkach

Strategia ma znaczenie

Nic nie dzieje się samo. Pozycjonowanie sklepu online uda się, gdy zostanie przygotowana odpowiednia strategia, która będzie systematycznie wdrażana. Spójna i dobrze przemyślana strategia pozwolą na systematyczny wzrost widoczności sklepu i dotarcie do potencjalnych klientów.

Jakie są etapy strategii pozycjonowania sklepu

Dobre i skuteczne pozycjonowanie sklepów online wymaga indywidualnego podejścia. Wynika to ze specyfiki każdej branży, unikalnych zapytań w wyszukiwarce i aspektów technicznych sklepów internetowych. Na tej podstawie dopasowuję strategię do specyfiki branży. W ramach strategii wykonuję następujące działania:

Dobór odpowiednich słów kluczowych

Odpowiedni dobór słów kluczowych jest bezwzględny dla skuteczności każdej strategii. Słowa kluczowe dobierane są na podstawie asortymentu sklepu, bardzo często złożoność wyszukiwań słów w wyszukiwarce skutkuje rozbudową oferty, w celu lepszego dopasowania wyników do zapytań. Dzięki temu pozycjonuję sklep na frazy, które cieszą się największym zainteresowaniem, ale także te, które mogą przynieść największą konwersję. Bardzo ważne jest, aby użytkownik wyszukiwarki otrzymywał wyniki, które najlepiej odpowiadają jego intencjom. Koncentruję się także na mniej popularnych słowach (long tail), które również związane są z produktami znajdującymi się w sklepie. Na tej podstawie przygotowywana jest optymalizacja sklepu.
Analiza sklepu

Analiza konkurencji

Skuteczna strategia zakłada dokładną analizę konkurencji działającej w danej branży. W ten sposób uczę się rozumieć dwie rzeczy. Poznaję Państwa branżę i uczę się jak działa konkurencja, a także jakie sklepy online, algorytmy wyszukiwarek oceniają, jako najtrafniej odpowiadające na intencje użytkowników. Zwracam uwagę na sposób optymalizacji sklepów konkurencji, zastosowaną semantykę i ilość treści w jej obrębie. Na tej podstawie oceniam, które działania są niezbędne dla osiągnięcia sukcesu w danej branży.

Przygotowanie audytu SEO i rekomendacji

Na podstawie wykonanych analiz słów kluczowych oraz konkurencji przygotowuję audyt SEO, który zawiera szereg zaleceń dostosowujących sklep do aktualnych wymagań wyszukiwarki. Zwracam uwagę na wszystkie aspekty techniczne, które mogą mieć negatywny wpływ na ranking sklepu. Wybrane elementy techniczne, które są przeze mnie audytowane:

  • Plik robots.txt
  • Plik sitemap.xml
  • Czas ładowania się sklepu www
  • Dostosowanie do urządzeń mobilnych
  • Dostępność zasobów dla robotów indeksujących
  • meta tagi
  • treści
  • nagłówki H1-H6

Zalecenia i rekomendacje screen z Google Analytics

Poza technicznym SEO oceniam także treść, która zamieszczona jest w sklepie www klienta. Zwracam uwagę na występowanie duplikacji zewnętrznej oraz wewnętrznej. Na podstawie tej analizy wybieramy kluczowe podstrony, w oparciu o które budowana będzie widoczność i ruch. Rekomenduję ponadto zmiany w treściach, ich rozbudowę, a także prowadzenie czy rozbudowę (istniejącego) bloga. Przygotowuję również propozycję tematów do publikacji sponsorowanych i promujących działalność moich klientów.

Cennik pozycjonowania sklepu

Cena pozycjonowania sklepu uzależniona jest od wielu czynników. Wpływ na nią ma wielkość asortymentu, ilość błędów w sklepie, które wymagają poprawy, aspekty techniczne, konkurencji w branży i specyfiki samej branży.

Koszt pozycjonowania sklepu jest zmienny i zależy od wielu czynników, między innymi przyjętej strategii, obecnego profilu odnośników, stanu optymalizacji i liczby produktów. Jednak, jak pokazują statystyki, koszt pozyskania klienta, który znalazł się na stronie internetowej w wyniku jej pozycjonowania, jest jednym z najniższych na rynku.

Potrzebujesz pozycjonowania dla swojego sklepu?

Uważasz, że nie dostajesz wszystkiego. Widoczność Twojego sklepu nie jest wystarczająca? Nie trać czasu, wyślij do mnie zapytanie.

    *Przesłane informacje nie będą wykorzystywane w celach marketingowych.

    Najczęstsze pytania dotyczące pozycjonowania sklepów www

    Ile trwa pozycjonowanie sklepu internetowego?

    Pozycjonowanie sklepu to długi proces uzależniony od wielu czynników. W przypadku istniejących domen, bardzo ważna jest ich dotychczasowa historia w wyszukiwarce. Czy była dotychczas pozycjonowana i jakimi technikami. W przypadku nowych sklepów konieczne jest zbudowanie reputacji i odpowiedniego autorytetu domeny. Natomiast w jednym i drugim wypadku kluczowe znaczenie ma konkurencja, branża, technologia wykonania witryny. Wszystko to wpływa na to jak długo będzie trwać cały proces budowy widoczności.

    Jakie czynniki negatywnie wpływają na pozycjonowanie sklepu?

    Czynników negatywnych może być wiele. Wśród najważniejszych wymienić można zewnętrzną duplikację treści, kary od Google za nienaturalne linki, zła struktura sklepu (zły podział oferty), wewnętrzna duplikacja, ograniczenia technologiczne platformy sklepowej, złe linkowanie wewnętrzne oraz brak zaangażowania ze strony klienta w cały proces.

    Jakie znaczenie ma sezonowość dla sklepu?

    Bardzo duże. Każda branża ma swój sezon, czyli okres zwiększonego zainteresowania daną tematyką. Sezonowość powoduje, że w pewnym odstępie czasu dana tematyka powoduje dużo więcej wyszukiwań w Google, co ostatecznie przekłada się na potencjalnie większą sprzedaż (np. okres przedświąteczny). Warto zaplanować tak strategię seo, aby uwzględniała ona sezonowość oferty.

    Dlaczego pozycjonowanie sklepów jest droższe od pozycjonowania stron firmowych?

    Sklep internetowy sam w sobie zawiera dużo więcej informacji niż strona firmowa. Asortyment może liczyć kilkanaście (lub więcej) tysięcy towarów, podzielonych na paręset kategorii. Powoduje, że to skala prac jest wielokrotnie większa niż w przypadku strony firmowej. Wydłuża to wiele procesów: analizy treści, obecnej optymalizacji, błędów, analizy słów kluczowych i w konsekwencji wdrożeniu rozwiązań i zaleceń. Ponadto oferta sklepu skierowana jest do odbiorców w całym kraju, zatem konkurencji jest zdecydowanie większa niż w przypadku biznesu lokalnego.

    Czy sklep musi być cały czas pozycjonowany, aby był widoczny w Google?

    Tak. Pozycjonowanie jest procesem, który wymaga długiego czasu i sporego nakładu pracy. Utrzymywanie wysokiej widoczności sklepu w wyszukiwarce wymaga nieustannej pracy i dostosowywania jego zawartości do intencji użytkowników. Algorytmy wyszukiwarek zwracają uwagę na aktualność treści i częstotliwość ich zmian, która powinna wynikać z aktualnych trendów.

    Mam duży ruch, ale mało osób kupuje. Dlaczego?

    Przyczyn takiej sytuacji może być klika (pominę przyczyny nie wynikające z SEO). Głównym założeniem pozycjonowania jest zwiększenie widoczności sklepu na frazy związane z jego ofertą. Nie wszystkie wyszukania są w swoim założeniu “sprzedażowe”. WIelu użytkowników wykonuje zapytania wyłącznie w celach informacyjnych. Bardzo możliwe, że obecnie sklep jest wypozycjonowany w sposób nieodpowiadający intencjom zakupowym użytkowników. Należy zatem poprawić wdrożoną optymalizację.